Onsdag, den 5. marts 2014

Koh Chang marts 2014
Så er vi kommet til Centara Koh Chang Tropicana Resort og Spa.
Flyveturen gik godt. Vi synes begge, at turen går hurtigere for hver gang vi er af sted. Vores bagage blev ikke videresendt til Trat, fik vi at vide i Kastrup, så vi skulle hente den i lufthavnen i Bangkok, og derefter op på 4. sal og tjekke ind hos Bangkok Airways, og så igennem sikkerhedskontrollen igen, men det gk nu alligevel rimeligt hurtigt og smertefrit, så det var OK.
Vi havde så ca. 5 kvarters ventetid efter vi var kommet ud til den gate vi skulle flyve videfra. Så det var også ganske udmærket.
I lufthavnen i Trat, stod der en mand og ventede på os, for at køre os tl hotellet. Der var også tre andre par, der skulle med bilen, så den var godt læsset med bagage.Selv om det er en stor bil sådan en van, er det småt md bagage plads.
Der var et par, der blev sat af før os, og derefter kørte v tl Centara, hvor vi skulle af.
Køreturen tl færgen vare. ca. 20 – 25 minutter, og så holdt vi lige og ventede, medens færgen blev tømt, for den va lige kommet ind. Medens vi sejlede, gk vi op på dækket. Det var deligt, at sidde ude i luften, efter alle de timer i fly og bil. Da vi km ned i bilen igen, ville jeg finde en lille pung frem, hvori jeg havde lagt nogle bath (ca. 4000), men så kunne jeg ikke finde den. Resten af vores bath, havde Mogens og jeg delt mellem os, så det var ok, men jeg blev alligevel helt stresset over, at den ikke var i den lomme i kufferten, hvor jeg havde lagt den. Jeg kiggede efter i alle lommer 2 – 3 gange, men kunne ike finde den.Så sige Mogens pludselig: Kan du ikke bruge den, der ligger lige her. Så lå den i mit skød. Så blev jeg selvfølgelig glad.
Da vi kom til hotellet, sad vi lige i lobbyen og ventede, medens receptionisten fik kopieret voret pas og fundet et papir vi skulle udfylde, og da det var gjort, ville han vise os over til vores værelse, men så kom der en med en drik tl os, og så sad. vi lige udenfor og nød den, inden vi blev fulgt over til værelset. Da vi så var ved at pakke ud, bredte panikken sig igen, for nu kunne jeg ikke findd min telefon. Mogens prøvede så, at ringe til den, men der var ingen forbindelse’ da han fik tændt sin telefon. Så gik jeg tilbage til receptionen for at se efter den, men den var der ikke. Da jeg kom tilbage til værelset, havde Mogens fundet den. Så var alt godt igen, lige indtil Mogens ikke kunne finde opladerstikket, som jeg skal bruge både til min telefon og min reader. Så blev han helt stresset. Det tog jeg nu meget roligt, for som jeg sagde til ham, kunne vi sikkert sagtens købe sådan et stik hernede, og det var kun stikket, der var væk, for jeg havde selv ledingen. Efter at have gennemgået alle steder, hvor han mente den evt. kunne være, og havde opgivet at finde den, fandt jeg den, ned i den toiletpung, hvor han havde alle vores piller. Og den lå så forresten sammen med opladeren til hans egen mobil, men den havde han ikke nået at savne.
Oven på al den panik og stress, blev vi enige om, at tage en lur, inden vi gik tur. Jeg ved ikke rigtigt hvor meget søvn, det blev til, men hvilet lidt og faldet til ro gjorde vi da.
🙂 Så gik vi en tur ned tl stranden. Det ser alt sammen dejigt ud. Noget helt andet end Hua Hin. Her er stille og fredeligt, og de kan vi jo godt lide. Og personalet her er utroligt flinke og rare.
Derefter gi vi en tur ned i byen. Vi var lige inde og købe noget solcreme på apoteket, og bagefter gik vi ind på en lille restaurent, og ville have spist lidt tidligt aftensmad, for også at komme idt tidligt i seng. Men der hvor vi var gået ind, kunne han ikke servere mad, for hans kone var i byen, og så var der ikke ogen til at kokkerere før hun var tilbage. Vi øbte så en stor Chang, som vi så sad og delte. Så gik våi lidt længere hen af vejen’, og kom til en kokkeskole og restaurent. Der gik vi ind, og her bestilte vi så en hel 3 retters menu oog to cola light og en vand. Ialt 610 bath. Dr var forskellige forretter og hovedretter, at vælge i mellem, så vi bestilte 1 gangforårsruller og 1 gang kyllingetampuri til forret, og 1 gang kylling massaman og 1 gang panang kylling til hovedret, og desserten var så hjemmlavet is, hvor man kunne vælge mellenm fire forskellige. Her valgte vi kokos is. Det smagte godt alt sammen.
Så ville vi gå ind og få en gang fodmassage, et sted vi var gået forbi på vejen ned til hovedgaden. Men der kunne vi først komme til ca. tre kvart senere, så vi gik i stedet for tilbage til hovedvejen, og der fandt vi et andet sted, hvor vi gik ind, og det var en smadder god fodmassage vi fik der.
Tilbage på hotelværelset satte vi os lige udenfor på altanen og delts en wine cooler. Så gik Mogens ud og tog sig et brusebad, medens jeg nu sidder og skriver, og nu er han faldet i søvn. Så nu vil jeg også til at slutte, og så lige tage et bad, inden jeg lægger mig til at sove.
Forresten, da vi kom tilbage fra vores gåtur, var der to pige inde på vores værelse, hvor de havde stillet en lille skål med frugt, redt vores seng og lagt en blomst lave af palmeblade på hver seng, og sat en flaske vand og et glas ved hver af vores senge.