Søndag 23. Marts, Koh Chang – Bangkok

Idag skulle Susan og jeg sige farvel til Minna og Mogens, og videre til Bangkok. Vi havde booket plads på en minibus kl. 13 mod Bangkok, og havde bedt om at blive hentet på hotellet, som så betød afgang derfra kl. 12.10. Efter morgenmaden fik vi hurtigt pakket og gik op til receptionen, Minna og Mogens havde været hos bageren og frugthandleren og købt lidt proviant til turen.
Kl. 12.10 blev vi hentet som aftalt. På vej mod havnen var der meget lang kø, så den var næsten 15, inden vi kom med færgen. Over på den anden side skulle vi lige sætte nogen af som skulle til Pattaya, men det gik forholdsvis hurtigt. Det kørte chafføren også, og Susan var ikke helt tryg ved hans kørsel, som var rimelig spændene. Vi gjorde stop ved den samme gasstation som da vi kom fra Bangkok, og havde 20 min. pause her. Derefter kørte vi til ca. 19 hvor vi havde en kort tissepause. Herfra var der ca. 1 time til Bangkok airport, men ligesom der havde været meget trafik hele dagen, blev det bestemt ikke bedre nær Bangkok. Vi holdt i 5-10 kilometer kø på motorvejen ind mod lufthavnen, så kl. var næsten 21 inden vi var fremme. Nu var vi temmelig trætte efter at have været på farten i næsten 9 timer. Så istedet for at taget toget til hotellet som vi ville, tog vi istedet en taxa og håbede på der ikke også var kø med den. Han ville have 400 bath, og kørte uden om betalingsvejene, men det gik temmeligt nemt så det var en god vej. Fremme på Galleria10 fik vi et pænt værelse, dog med udsigt til baggårds slummen. Vi pakkede hurtigt ud, og gik ned for at spise. Det blev bare til KFC, det var hvad vi lige kunne overkomme. Bagefter fik vi dog gået en lille tur ned til Rembrant og Minna og Mogens restaurant, inden vi gik tilbage i seng.