23. Oktober 2014 – Fra Øst til Vest, Koh Tao

Da vi vågnede her til morgen lød det som om der nogen der badede meget længe, det lød faktisk som om de badede ude på gangen, men det viste sig at være fordi det regnede meget kraftigt. Vi stod op og fik pakket og gjort os klar til morgenmad. Mens vi ventede på lidt ophold i regnen fik vi skrevet dagbog, som vi som sædvanlig var et par dage bagud med. Og idag virkede nettet 🙂 så vi kunne også uploade den.
Da det stoppede med at regne skyndte vi os ned for at spise. Men kort efter blæste det op og snart væltede det ned igen og tordnede voldsomt. Mens vi spiste sad vi og tænkte på hvordan vejene mon så ud nu, efter alt det regn, og snakkede om vi nok hellere måtte pakke vores rygsække ind i flyposerne. Vi skulle med taxi kl. 11.30, og der måtte det meget gerne være tør vejr, for taxa’en er bare en pickup med bænke og ingen tag over. Da det igen var tørt skyndte vi os op og pakkede det sidste og var klar til at tjekke ud kl. 11. Vi sad og ventede nede i restauranten og ventede på taxi, der var også to andre par der tjekkede ud og skulle med, samt 2 der bare skulle til byen. Da taxi’en var klar skyndte de andre par sig ud, for at komme først. Baggagen kom på, og de blev læsset op på ladet, mens vi, og dem dem skulle til byen blev sat ind i bilen :-), så nogen gange kan det være en fordel at være afventende, især når vejret er så truende, hi hi.
Vi kørte tilbage til havne byen af de snoede, stejle, primitive veje som faktisk var i god stand på trods af den kraftige regn. Vi snakkede om at det kunne være der igen stod en med et skilt fra de nye hotel, da de jo ikke viste hvor vi kom fra, og måske regnede med at vi kom ind med færgerne. Men da vi kom frem var det ikke lige færge tid, så vi besluttede at prøve selv at gå, og se om vi ikke kunne finde hotellet. Og det lykkedes, efter vi havde spurgt om vej da vi syntes vejen sluttede, vi skulle bare lige om bag et hus og så var der en sti 🙂
Hotellet består af nogle store træhytter på pæle bygget ind mellem store sten og træer, i et regnskovs lignende område med stier og gangbroer. Meget smukt, men her er dog en del myg, så myggesprayen kommer vist flittigt i brug. Her er også mange egern, man kan sidde på vores store terrasse og iagttage, mens de springer rundt og leger i træerne.
Vi var lidt trætte, så vi tog os en “morfar”, og derefter gik vi ned og kiggede lidt i byen, og spiste frokost på en restaurant med en terrasse ned til havet. Det var åbenbart også for hårdt for os, for vi tog igen en lur da vi kom tilbage. Der er lidt kæledyr over os idag, for vi spise og sover hele dage 😉
Til aften gik vi bare ned på hotellets restaurant, der også ligger smukt på terrasser nede i vandkanten. Her er tjenere i fine uniformer, duge på bordene og hyggelig belysning. Maden er nok en smule dyrere end i byen, men stadig meget rimelig. Vi prøvede deres forårsruller, Susan et stykke laks med mango, ananas og noget karry, Brian fik lam i panang. Det smagte fint alt sammen, så det jo rart hvis vi ikke gider at gå til byen.
Og så det vist tid til at sove igen;-)