2. April

Idag skal vi skilles fra Susan og Brian. De tager videre til Phuket, og vi andre fire tage til Bangkok. Vi bliver hentet omkring klokken 11:40, og det passer fint, for vi skal være ude af værelserne klokken 11:00
Da bilen kom sad der allerede et par i den. Ud over os var der to piger fra vores hotel, der også skulle med. Chaufføren havde en del problemer med bagagen. Noget kom ind på et af sæderne, og noget kom i bagagerummet, som var så lille, at der kun kunne være et par kufferter i. Chaufføren lagde bagage i bagagerummet, tog det ud igen, og lagde det så ind igen, og havde meget svært ved at få det til at være der. Da han endelig var færdig og vi kørte, skulle vi hente tre andre ved et andet hotel. Så blev der igen rokeret om på bagagen, for at få plads til deres bagage. Bagefter hentede vi to mere ved et andet hotel, så efter hånden var der 13 passagerer og chaufføren, og hele midtergangen i bilen blev fyldt op med bagage, plus et af sæderne, så der var ingen mulighed for at komme ud af bilen, uden at der skulle flyttes en masse bagage. Det var Heidi ikke så tryg ved.
Nå, men endelig kom vi afsted, ned til færgen, og og hurtigt over med den første færge.
Mellem de to færger var der lang kø, og vi rykkede ikke ret langt ad gangen. Der var meget varmt i bilen, og der kom ikke så meget luft ud af air-Connen. Og vi kunne jo ikke komme ud og strække benene. Heller ikke, da vi endelig nåede frem til færgen, eller på færgen.
Da vi endelig var kommet i land igen, troede vi, at der kom et pit stop undervejs, men det gjorde der ikke. Chaufføren kørte hele vejen til lufthavnen, så vi havde ingen mulighed, for at købe noget at spise eller drikke.
Heldigvis havde vi tre flasker vand i min lille rygsæk. Heidi havde masser af drikkevarer med, men de lå i hendes håndbagage taske, og den kunne hun ikke få fat i. Så vi måtte deles lidt om det vi havde.
Endelig fremme ved lufthavnen, skulle vi hurtigt finde toilettet. Bagefter spurgte vi en fra lufthavnen, hvor vi skulle tjekke ind. Det skulle vi ovre i terminal to, og vi stod i terminal et. Det gik rimeligt hurtigt med at få gennemlyst kufferterne, tjekket ind og komme igennem sikkerheds tjekket.
Så det var OK.
Inde ved gaten købte vi noget kaffe og en sandwich.
Flyveturen gik godt. Den var jo hurtigt overstået. Det gik også fint med at komme hen til bagagebåndet og få vores bagage. Så skulle vi jo lige finde toiletter inden vi gik ud, for at få fat i en taxa.
Der var lange køer ved taxaerne. Det var nu meget smart, med båse, og nogle selvbetjeningsmaskiner til at kalde bilerne frem. Det tog lidt længere tid for os, fordi vi skulle have en stor bil, men det var OK. Der var også god plads i bilen, både til os og bagagen. Men hvor var der meget trafik. Vi skulle betale 700 bath for bilen, men det tog også tre timer, at må frem til hotellet. Stakkels chauffør. Derfra lang tid, hvor han ikke fik tjent ret meget.
På hotellet noget om vores værelser, og at vi kunne opgradere til et større værelse for 300 bath i døgnet. Det var vi ikke interesseret i. Vi fik to værelser ved siden af hinanden på 6. etage. Flotte værelser synes vi.
Efter lige at have sundet os lidt på værelserne en halv times tid, gik vi hen for at finde noget at spise. Men mange steder var restauranterne ved at lukke, for klokken var jo efterhånden allerede ti, så det endte med, at vi gik ind på en Subway og fik en sandwich, men der var noget galt med deres ovn, så de kunne ikke varme brøddene. Men de smagte nu meget godt.
Bagefter spurgte jeg Heidi og Bo, om de ville gå mere, men de ville hellere tilbage til hotellet od slappe lidt af, efter den lange tur. Det passede også os fint.
Og så var den dag slut.

En tanke om “2. April”

1. Pyha, det da noget af en tur I har været på 🙁
    Syns ikke det er i orden at de fylder bilen så meget. Måske jeg burde skrive en kommentar til den flinke dame i tur-butiken.
    Håber I får nogle gode dage i Bangkok.