Lørdag d. 29. Oktober – En rolig shoppe dag

Efter endnu en dejlig stor morgenbuffet gik vi ned for at hente vores vasketøj vi havde afleveret igår. Det var inde på et homestay i en baggård vi havde fået vasket, og vi spurgte om vi måtte gå ind og kigge, hvilket selvfølgelig vat ok. Det var nu noget større end hvad vi ville kalde et homestay, da der vel var en 10-15 værelser. Men altsammen inde i et af de små lokalesamfund man finder inde bag murene, sammen med et lille tempel område også. Værelse så simple men ellers rimelig fine ud og kostede fra kun 100.000 rupiah op til 200.000 for det største. Godt nok billig overnatning!! Tilbage igen på hotellet gik vi ind for at booke tid til lidt massage, vi kunne komme til kl. 14, så vi havde lige tid til at gå en tur inden. Vi gik den modsatte vej af hvad vi plejer, lidt længer væk fra centrum op forbi en stor statue, og kom ud hvor det tyndede ud i turisterne, stadig en lidt travl gade men mere lokalt og hvor alle mobiltelefon butikkerne åbenbart holder til. Vi kunne se på google maps at der var nogle lidt mindre gader vi kunne gå ned af for at komme tilbage igen, så dem prøvede vi så, her var også lidt hoteller men meget stille og mere lokalt.

Tilbage igen tog vi lige et bad inden vi skulle til massage. Massagen ligger nede på 1. som så hedder anden sal på Bali(stuen hedder 1 har vi efterhånden lært, og her på hotellet mangler 4 sal sjovt nok), og ligge sammen med motionsrummet. Vi blev budt velkommen med noget rosellevand tror vi, inden vi fik tilberedt vores fødder med lime og salt😉 Bagefter fik vi en skøn massage og endda i en hel time, så velkomst drik og fodbad var ikke engang med i den times behandling🤗 Det kan  vi li!! Det er lidt dyrere her på hotellet, men det var rigtig god massage, så det vil vi have igen den dag vi rejser hjem, og så er der også mulighed for at få et bad bagefter inden vi skal rejse.

Bagefter gik vi igen en tur ud i byen, vi ville gå ud til abeskoven for at finde en figur Susan havde set i starten af ferien, og vi fik også købt den. På vej tilbage trak det pludseligt op til uvejr og da det kort efter begyndte at dryppe trak vi ind på en cafe. Kort efter væltede det ned og tordnede, så mens vi sad her og så på lysshowet fik vi en kop torden iskaffe. Efter en times tid eller måske nærmere 2, smådryppede det kun lidt, så vi prøvede at gå lidt videre hen for at finde en lille ting til Marcell. Og til sidst nåede vi også hen til Atman Nourish, vores nye stam cafe med skønt mad og drikke. Her blev aftensmaden så indtaget, Brian ville prøve deres rødbedefalaffel som var udsolgt forleden, men det var den også idag. Deres samosaer var også udsolgt forleden, men dem havde de idag, så det blev til sådan en gang og en øko-veganer pizza, og begge dele smagte skønt. Til dessert havde vi lige plads til en rødbede, kokos tærte med raw-chokolade, og hold nu op, tænk sig at en grønsag kan smage så skønt!! Mums, de burde lave en kogebog med opskrifter, men den søde tjener pige mente det nok var en hemmelig opskrift😢

På vej retur var det næsten holdt helt op med at regne, men det meste var også lukket så det var bare hjem og finde sengene. De næste par dage ser heller ikke så stabile ud, så vi når nok ikke rigtig at komme ud at se risterrasser eller andre ture. Men så må vi jo bare tage herned igen, og forhåbentlig også få dyrket noget af det yoga vi også gerne ville have haft gjort. Her er ihvertfald rigeligt at opleve til en tur mere!!