12. – 14. Oktober

Torsdag den 12. Oktober

Susan havde det desværre stadig ikke godt.

Efter morgenmaden gik Mogens, Brian og jeg en tur ind over øen. Ovre på den anden side af øen, var vi inde og få noget at drikke på en strandbar, inden vi gik videre.

På tilbagevejen var vi henne og se et sted , hvor der var skildpadde opdræt. Brian havde fortalt om det, og sagt at man kom forbi det, når man gik øen rundt, men jeg havde ikke lagt mærke til det når jeg gik. Der var fem – seks kar med skildpadder i forskellige størrelser. De var godt nok søde de små skildpadder.

Tilbage igen lagde vi os nede på stranden. Jeg havde taget snorkel og masse med ned, men ingen svømmefødder.

Så da Brian gik ud for at snorkle gik jeg med. Mogens gik også med ud, men uden snorkel og maske. Igen så Susan en skildpadde inden fra stranden og Brian fandt den så og kaldte på mig og Mogens. Igen var det inde hvor der ikke var så dybt, så Mogens også fik set den. Pludselig fik vi øje på en til. Den var lidt større en den første. Det er fantastisk, selv at kunne svømme dernede under vandet og være så tæt på dem.

Vi spiste lidt kiks nede på stranden, og gik først tilbage til vores værelse, da klokken var over seks.

Da Susan stadig var skidt tilpas, sagde Brian at vi nok selv måtte gå ud og spise, men et endte med, at jeg sad og læste i en bog, gættede lidt Sudoku, og Mogens kiggede på nyheder på telefonen, og da ingen af os var rigtig sultne, blev vi bare hjemme og gik tidligt i seng.

Fredag den 13. Oktober

Igen i dag var Mogens med øen rundt.

Susan havde det stadig dårligt, så igen i dag slappede vi af på stranden.

Idag havde jeg taget snorkeludstyr og svømmefødder med. Så da Brian om eftermiddagen gik ud for at snorkle, gik jeg også ud. Jeg tog svømmefødderne på nede i vandkanten, og da jeg så skulle gå baglæns holdt Mogens mig i armen og fulgte mig ud, indtil jeg kunne svømme.

Og sørme om ikke vi igen så en skildpadde. Dejligt. Jeg var ikke ude så længe, så da jeg ville ind, svømmede Brian længere ud langs stranden, hvor han vidste der er nogle flotte koraller.

Mogens fulgte mig ind stranden igen.

Vi spiste noget Humus, da Brian og Susan havde spist aftenen før, og sagt at det var godt.

Om aftenen gik Mogens og jeg hen og spiste pizza på Adeng Adeng. Det var meget stor pizza, med den var meget tynd og let, så den fyldte ikke for meget i maven, Den smagte dejligt og var sprød. Vi har aldrig fået en pizza, der var så sprød

Da vi kom tilbage til hotellet, Bestilte vi to cafe latte og to stykker gulerodskage, og fik det bragt op i loungen, hvor vi satte os og nød udsigten, indtil vi gik hjem og i seng.

Endnu en dejlig dag var forbi.

Lørdag den 14. Oktober

En afslappet dag hvor vi lå på stranden næsten hele dagen. Susan har det desværre stadig ikke godt.

Mogens og jeg gik en lille tur, ned bag ved hotellet, og bagefter ind til byen, for at købe nogle saltstænger. Men det havde de ikke, så vi købte nogle chips og lidt småkager.

Om aftenen spiste vi nede ved vandet på hotellets restaurant.