Nyt morgen ritual.

19. Oktober 2022

Efter gårsdagens morgen oplevelse, var Susan opsat på at den kunne tåle en gentagelse. Så igen idag tog vi tidligt afsted, før resten af øen for alvor kommer igang, og igen gik turen til modatte side. Denne gang startede vi bare nogenlunde der hvor vi vendte om igår. Mens vi tog udstyr, stak en skildpadde lige hoved op for at sige godmorgen, og fortælle at de var klar til besøg. Som igår var det et stort koral landskab op langs kysten, pænere end ovre hos Seri. Vi svømmede rundt i næste halvanden time, og på vej ind svømmede vi hen over det smukke landskab med kun 20-50 cm. vand under maveskindet. Hov, glemte vi at nævne at skildpadderne også var mød talstærkt frem igen idag🐢🤗?

Tilbage igen fik vi spist morgenmad, snakket lidt med tjener Darny, som var lidt træt. Big boss havde holdt stor fest igår, så Darny`s vagt var først slut kl. 1, og han mødte ind til den tidlige vagt kl. 5.30😱. Stakkels mand😕. Mætte og udmattet gik vi ned og smed os på solsengene, og slappede af et par timer.

Lidt senere gik vi en tur tværs over øen, prøvede at finde nye veje, men endte nogenlunde hvor vi gik sidst. Vi udså os nogle solsenge under nogle fine parasoller lavet af træ og siv, et sted hvor vi har set de river stranden så fint hver morgen. Vi ville holde et lille pitstop her og få lidt at drikke og måske en pandekage. Desværre var sengene kun til udlejning, og forplejning havde de slet ikke noget af🙄. Hvem mon gider det, når du kan ligge frit alle andre steder, hvor de så bare håber du køber lidt at drikke eller spise. Man så fandt vi da ud af hvorfor der aldrig lå nogle på de ellers fine sted. Vi fandt et andet sted vi kunne flyde, her kneb det dog også lidt med betjeningen, men det lykkedes lidt modvilligt, da vi fald ud af der sad nogle bag bardisken oplsugt af deres telefoner. Mens vi drak et par cola`er, fik vi ringet til Minna og Mogens, der skulle rejse hjem fra Gran Canaria idag. På vej tilbage købte vi en pandekage næsten tilbage ved hotellet, vi havde desværre i farten glemt at det mad vi fik der forleden ikke var supergodt, og det var pandekagen bestemt heller ikke, men tung og mættende.

Efter et par timers afslapning, var der jo egentlig ved at være tid til aftensmad. Men efter den tunge pandekage kunne vi ikke rigtig spise noget. Vi har de sidste 3 dage villet over at spise på modsatte side, men det blev heller ikke idag, dog var det ikke regnen der stoppede os idag. Istedet gik vi bare i Loungen og drak et på Mango Lassi🤪