Lørdag den 30. marts

Igen i dag startede dagen flot, og igen i dag holdt det hele dagen. Så vi satte os ud foran, for gartneren kommer jo ikke lørdag og søndag, så det må vi benytte os af. Mens vi sad og spiste morgenmad, kom Ruth hen, med noget majonæse og remoulade og noget pølse, og spurgte om vi ville have det. Vi sagde ja tak til mayo og remou, men nej tak til pølsen, for det får vi alligevel ikke spist. Lidt efter kom hun igen hen og snakkede, og fortalte os, de samme ting, som hun allerede har fortalt mindst 20 gange før, så vi er ved at være glade for, at de skal rejse hjem i dag. Det er lidt svært, at få spist sin morgenmad, når der hele tiden står en og snakker, så man bliver nødt til at svare. Da vi endelig var færdige og var ved at rydde af bordet, kom Kai og han satte sig bare ned på en af vores stole, men vi ryddede videre af, og så begyndte jeg at vaske, og sagde han godt nok: Hvad søren vasker I op? Og så svarede jeg bare: Ja, vi skal da have det væk, inden vi skal ud og vinke farvel til Åse og Morten og til jer. Og først da Åse og Morten kom forbi, da de skulle til at gå ud til bussen, og vi ville gå med dem, rejste Kai sig. Jeg må indrømme, at det har været lidt trættende, men han har nu ikke haft det så godt de sidste dage, så det er jo også lidt synd for ham. Men som far siger, det er godt vi ikke bor i Bueparken mere, for vi havde ikke kunnet klare, at han hele tiden kommer, og lige skal fortælle noget, han har fortalt masser af gange før, og st han bare sætter sig, og lader som om han er hjemme. Det er altså for meget.

Nå men vi fik vinket farvel til både Åse og Morten, som tog den almindelige Gran Canaria Bus ud til lufthavnen, og til Ruth og Kai som blev hentet af en Spies bus.

Så lagde vi os ude i haven, og nød det gode vejr, og stilheden. Senere ankom der nye gæster, Heriblandt en familie med to drenge på 5 og 2 år. I onsdags kom der en enlig mor med en lille pige på omkring 1½ år, så nu er her lidt børn og ind i mellem lidt liv. Men det er jo nok lidt kedeligt for de to drenge, for der jo kun lige poolen, de kan more sig lidt i, og ellers er der jo ikke noget for børn. Det er lidt nemmere for den lille pige. Hun er tilfreds med bare at gå lidt rundt, og ellers sidde på et håndklæde med sit eget legetøj.

Vi havde bestemt os for at gå ud og spise om aftenen, så ved femtiden gik vi ind og i bad og fik skiftet tøj. Og så gik vi hen til Bourne Aires, og besøgte Annie og Freddy inden vi skulle hen og spise. Her fik vi et glas mousserende vin sammen med dem, og så spurgte Freddy, om vi ville have selskab, når vi skulle spise. Det var ellers ikke meningen, at de skulle ud og spise, men de ville gerne med, og det var da også meget hyggeligt. Så vi gik igen hen til Den Gule Rose, og her fik Mogens og jeg chateaubriand, og Annie fik koteletter og Freddy bøf stroganoff. Da vi var færdige med at spise,(det tog lidt lang tid, inden maden blev serveret) var klokken efterhånden blevet over ti, så vi sagde pænt tak for i aften og gik hver til sit.

Tilbage på hotellet satte vi os lidt udenfor og fik en rom og cola og fik stillet vores ure en time frem, inden vi gik i seng.