Onsdag d. 8 Oktober

Igår forlod vi Cph-lufthavn kl 13.20 med kurs mod Helsinki. Da vi kom fem til Helsinki, så vi at der havde været arbejdsnedlæggelse i København, men at arbejdet var genoptaget efter 1.5 time, men med forsinkelser resten af dagen.
Vi var åbenbart meget heldige at vi ikke blev berørt, da det kun var to timer siden vi fløj da vi læste det. Og vi havde kun 1t. og 15 min. i Helsinki indeni skulle videre mod Bangkok. Kl. 17.10 fløj vi videre mod Bangkok. Efter ca. 2 timer fik vi aftensmad, hvor vi valgte pen pasta ret med pesto og soltørret tomater, som smagte fint. Bagefter kiggede vi lidt på hvad der var i skærmene, og prøvede at sove/hvile os lidt. Turen gik forholdsvis let, vi fik sovet en smule, og ca. 2 timer før landing fik vi morgenmad. Det var desværre meget skuffende, og vi spiste ikke ret meget af det. Kl. 7.02 landede vi og kom rimeligt hurtigt gennem imigrationen, og ud til bagagen. Den kom også med det samme, så efter lidt tandbørstning, gik vi ud for at finde shuttlebussen til Don Mueng. Den fandt vi hurtigt og kl. 8.20 kørte vi ca en time mod Don Mueng.

Vi havde god tid inden vi skulle videre mod Hat Yai, så vi fik en smothie og en Hongkong vaffel med chokolade. Det var fint, og nu var der blevet åbnet for bagage dropinn. Vi havde næsten fire timer vi skulle have slået ihjel, så heldigvis fandt vi et sted med fodmassage, efter vi havde gået rundt og kigget lidt. Der sad vi så og halvsov/slappede af en times tid. Bagefter fandt vi lidt proviant, og gik ned til vores gate og ventede på afgang.
Airasias fly var et rigtig flot rimeligt nyt fly, med lædersæder som man ikke rigtig er vandet til på det vi ellers flyver med. Turen gik hurtigt til Hat Yai, vi sov vist det meste af vejen. Nede på jorden igen, var vores Bagage allerde på båndet da vi kom ud. Vi fandt derefter hurtig en taxa som kørte os til hotellet. Vi checkede ind og aftalte at hotellet skulle undersøge en pris på transport og færge til Koh Lipe. Kort efter ringede de op og sagde de kunne skaffe der for 750 bath/pr.pers. De bestilte vi, så nu bliver vi hentet imorgen, og der er reserveret plads til os på båden. Derefter sov vi lidt inden vi skulle ned og finde noget at spise. Vi ville spise på KFC, men lige meget hvad vi prøved at bestille havde de ikke mere, så det endte med at vi sparede rotterne for lidt rester af hvad de havde tilbage. Vi fik dog købt en gang sticky Rice med tilbage, som vi nu spiser inden vi skal sove, og på farten igen imorgen.

Godnat, og sov godt.

Sjove fly fra Nokair
Susan slapper lidt inden næste flytur