Gran Canaria september 2016

Onsdag den 31. August
Vi skulle flyve kl. 09:15, men vi tog afsted i god tid, så vi havde tid til at gå op i loungen, og drikke kaffe mm. Så vi var allerede i lufthavnen, da klokken var omkring 6:15, og vi havde tjekket ind hjemmefra, men vi skulle jo også have udskrevet bagagestrimler, så vi gik hen til automaterne og fik dem udskrevet og sat på kufferterne. Egentlig kan vi ikke se en fordel ved at tjekke ind hjemmefra og selv udskrive boarding pass, når man alligevel skal skrive bagagestrimler ud ved automaterne, så det gør vi nok ikke en anden gang.
Vi gik så hen for at få afleveret kufferten ved Thomas Cooks bagagedrop, men der åbnede de først 2 timer indenflyafgang, så det måtte vi så vente på. Så det var ikke en fordel, at tage derud i så god tid.
Da bagage drop endelig åbnede, gik det dog rimeligt hurtigt, med at få afleveret kufferterne, selv om der var en lang kø. Alle skal jo selv tjekke ind mm., så man kommer rimeligt hurtigt igennem.
Da vi skulle igennem sikkerhedskontrollen, gik det mindre hurtigt. For de kunne ikke lide vores I-Pad med tastaturet. De kørte det igennem scanneren 3-4 gange, og ringede så til sidst efter hjælp. Ham der stod og skulle efterse de bakker der så mistænkelige ud, sagde at der var noget ved batteriet på tastaturet, som var anderledes end alle andre. Så vi blev nødt til at tænde tabletter, så han kunne prøve, om tastaturet virkede. Og endelig efter han set, at det gjorde det, fik vi vores ting, og kunne komme videre. Vi synes det var højst mærkværdigt, da vi jo har haft I-Pad og tastatur med flere gange uden problemer. Nu håber vi ikke, vi får de samme problemer, når vi skal hjem igen.
Nå men vi kom jo igennem, og var oppe og spise lidt morgenmad i loungen, hvor man både kunne få kaffe, rundstykker, franskbrød, wienerbrød, rugbrød og meget andet. Ole Gl. Dansk, Jägermeister og Fernet Branca, samt vin og øl og frugt. Vi nøjedes nu bare med kaffe, juice og brød.
Da vi havde spist, var det efterhånden blevet tid til at boarde, så vi gik hen til A4 hvor vi skulle flyve fra. Flyet fløj nogenlunde til tiden, og flyveturen tog ca. 5 timer, og det var en OK flyvetur. Da vi var landet, stod vi 20-30 minutter og ventede på bagagen, og det var vel OK. Så fandt vi hen til den bus, der skulle køre os til hotellet, og her ventede vi så i ca. 1 1/2 time inden vi kørte, for den skulle åbenbart også vente på et fly fra Norge. Det synes vi så til gengæld var alt for længe at vente, så vi blev temmeligt utålmodige, og det var der flere andre der også gjorde. Det var ikke OK. Så vil vi hellere betale for en taxa.
Fremme på hotellet fik vi pakket ud, og da klokken efterhånden var blevet omkring seks, gik vi til Lidl og handlede ind, og da vi var tilbage igen, gik Mogens over i Spar og købte vand og et par colaer, medens jeg pakkede ud.
Efterhånden var klokken blevet over otte, så vi gik bare hen til Tropical Centeret og delte en portion rynkede kartofler og en pizza. Så gik vi en lille tur gennem centeret, og derefter hjem og sad lidt på terrassen, inden vi gik i seng.

Tirsdag, den 1. September
Jeg stod op ved syvtiden, lavede lidt gymnastik og gik en lille tur. Ikke ret langt, og ikke op og ned af trapper, for mine ben havde drillet en hel del om natten.
Da jeg kom tilbage var Mogens stået op, og havde været i bad, så jeg tog et bad, medens han så ordnede morgenmaden.
Så lagde vi os ud i haven og slappede af det mester af dagen. Her er et norsk ægtepar, hvor manden allerede ved ottetiden er godt bedugget. Når han går over for at ryge dingler han rundt og er ved at falde, og så har han en flaske Cognac og et glas med, som han så drikker, medes han ryger. Jeg tro også, at hans kone drikker meget, men hun virker bare ikke lige så påvirket af det.
Om eftermiddagen gik vi en tur ud til Bella Vista centeret. Undervejs var vi inde i et par kineserbutikker, og i Euro spar og til sidst i Hyperdino. Her fik vi købt de ting, vi ikke kunne få i Lidl.

Hjemme igen fik jeg lavet Ingefær shot, så vi kan holde os friske. Til aften spiste vi nogle meget tynde kyllingeschnitzler og noget færdiglavet bulgursalat (noget vi havde købt i Lidl), som faktisk smagte ret godt.
Lidt senere gik vi en lille tur, og bagefter sad vi ude på terrassen og fik en rom og cola, inden vi gik i seng ved halv tolvtiden.

Fredag den 2. September.
Igen i dag stod jeg op og fik lavet lidt gymnastik, og gik en tur. I dag lidt længere og også ned af trapper et sted, og op ad trapper et andet sted. Jeg havde sovet rigtigt godt, og ikke haft problemer med benene, så det var dejligt. På vej tilbage, var jeg lige inde og købe morgenbrød med hjem.
Mogens var stået op, lige efter at jeg var gået og havde været i bad og gjort sig i stand, så jeg skyndte mig lige at tage et bad inden morgenmaden.
Igen i dag har vi bare slappet af her i haven. Medens det var alle varmest, gik jeg ind og lavede lidt humus (jeg havde kogt kikærterne om morgenen) og fik så også skyllet lidt tøj op.
Nu har vi lige spist lidt frokost, og så tænkte jeg, at jeg hellere måtte se om jeg kan finde ud af at skrive dagbog. Så det har jeg nu gjort, så nu skal jeg bare have fundet ud af at oprette den på Hjemmesiden og lagt overført det jeg har skrevet. (Klokken er nu 14:50 hernede).