Fredag d. 14. Oktober – første stranddag

Dejlig god nats søvn. Efter bad gik vi over og spiste morgenmad, super dejlig morgenmad. Vi fik frugtsalat, æg,  brød, bananpandekage, ananas frugt juice og kaffe. Og vi var meget fyldt bagefter. Pandekagen er i stil med dem vi selv laver og virkelig god. Tænk vi skal have dem til morgenmad de næste par dage, Jubii. Vi fik reserveret nogle strandstole lige foran og efter vi havde spist tog vi badetøj på og pakkede alt vores udstyr sammen. Nu skulle vi rigtig slappe, bade, snokle og nyde lyden af vandet. Vi kom ud og snorklede, vandet var roligt og stille og det var dejligt at komme i. Det havde vi virkelig ventet på i mange dage. Det er ligesom om, at ferien først rigtig starter nu. Der ligger et rev lige udenfor hotellet på stranden, så det er nemt at snokle. Og det så fint ud. Vi så ikke så mange nye fisk, kun få, men det var fint og flot. Desværre ingen skildpadder endnu. Senere blæste det op, så vi ville ikke snorkle mere for i dag. Vi badede og hyggede os og nød det.

Sidst på eftermiddagen gik vi en tur på øen. Vi vil meget gerne blive på Gili Air i længere tid, men vores værelse hos chill out kan vi kun bo i til søndag. Så vi skal finde noget andet. Det er ellers super fint og en dejlig dejlig restaurant lige ned til stranden og vi får simpelthen det bedste service vi kan tænke os. Men umiddelbart er det for dyrt at betale 510 kr pr. Nat her. Vi gik ind midt på øen og kiggede og besøgte også et hostel for at se deres værelser. Det var små hytter, hvor der var tre enkeltsenge nederst og dobbeltseng øverst. Det kostede omkring 100 kr for en overnatning og så faktisk fint ud. Men vi er vist for gamle til det, så vi kiggede videre. Men hurtigt fandt vi ud af, at det nok var lige lovligt for lokalt til os derinde midt på øen, så vi søgte ud mod vandet igen. Vi så flere fine hoteller og spurgte om priser og så værelserne. De kostede mellem 500000 og 800000 rupiah pr. Nat. I danske penge 250-400 kr. Det nyeste hotel som ligger på stranden er nok det vi vælger, det er faktisk også det billigste til omkring 250 pr nat. Vi går derhen igen imorgen og kigger på værelset og bestiller, da den pris de skriver på hotels.com er omkring 40 kr dyrere pr nat end det hotellet sagde til os. Og ja, det er selvfølgelig ikke mange penge, men alligevel. Det er da 200 kr på fem dage. På vej tilbage til chill out, gik vi ind på en anden strandbar til happy hours og fik vores første ferie drink. Den var stærk eller også er det bare længe siden vi har fået sådan noget. Aftensmaden spiste vi også på chill out, da alt det vi har fået her har været super godt. Det bedste rigtige mad vi har fået på vores tur. Vi fik igen et bord nede i strandkanten, under månen og stjernerne, klokken var 20.30. Brian fik grillet tun og Susan en risret med kylling og grønt (Nasi goreng). Det smagte dejligt.