Torsdag-fredag-lørdag

Vi fik fodmassage næsten lige her ved siden af hvor vi bor. Min massage var rigtig god, mens Mogens ikke var så tilfreds med hans. Det var en ung dreng der masserede Mogens, men han tog vist ikke ordentlig fat, så det kunne have været bedre.
Efter massagen gik vi hen og hentede vores vasketøj, og så gik vi hjem og spiste noget brød med skinke og ost og drak noget rødvin til. Og så sad vi ellers bare og hyggede os ude på terrassen, indtil vi gik indenfor og så kiggede lidt på vores telefoner, indtil vi gik i seng.

Fredag den 24.februar
I dag har vi talt om, at vi bare ville gå til stranden. Så det gjorde vi efter min morgen gåtur og morgenmaden.
Det var ikke helt klart solskinsvejr hele tiden. Der kom lidt skyer ind i mellem, men det var bare rart, syntes jeg.
Ved halv totiden, gik jeg lige tilbage til værelset og hentede lidt frokost til os. Jeg havde været henne i 7-eleven og købe nogle sandwich, og så havde vi også 2 stykker sandwichbrød, som jeg ikke havde spist til morgenmaden, men havde taget med hjem. Så dem smurte jeg også med skinke og ost.
Da jeg var hjemme, kunne jeg mærke, at jeg havde ået rigeligt med sol, selv om jeg havde faktor 30 på. Så da jeg kom ned på stranden igen, krøb jeg i skygge, indtil vi gik hjem igen.
Jeg var blevet ret så rød over det hele, så ikke noget sol til mg i morgen.
Om aftenen var i ovre i Market Village for at finde en ny bælte taske til mig, da den jeg havde taget med hjemmefra var gået i stykker. Jeg fik også købt en, men da jeg senere skulle have den på, opdagede jeg, at spændet, som den bliver at sammen med, sidder omme på ryggen, og det synes jeg ikke er så godt.
Bagefter gik vi hen for spise på pizzabaren, som vi har spist på flere gange. De har både pizzaer, pasta og thai retter, og alt hvad vi har fået der, har været godt. Men der var temmelig mange mennesker der, og de er kun to, der både skal lave maden og servere. Hende der serverer, kom hen til os og beklagede, at det nok ville tage temmelig lang tid, før vi kunne få noget, så det endte med, at vi gik videre ned ad gaden, og fandt et andet sted at spise.
Det var vist en tysker der havde den restaurant, og der var mange tyskere der. De havde også pizzaer, bagt i stenovn, så det endte med, at vi bestilte 2 pizzaer. Mogens fik en med tun, og jeg tog en vegetar en, med spinat, løg og champignoner. De var gode begge to.
Bagefter gik vi hjem og satte os lidt indenfor i vores senge, og jeg fik hæklet lidt, og Mogens fik læst lidt nyheder på telefonen, og så var den dag slut.

Lørdag den 25.
I dag ville Mogens gerne med på morgen gåturen, og vi gik tidligt for at se solen stå op kl. 6:37. Da vi kom hen til lågen, som vi skulle ud af, for t komme ned til stranden, var den låst. Så vi måtte gå tilbage og finden en anden vej ned til stranden. Men på vejen mødte i vagten (ham møder jeg tit om morgenen, når jeg går), så jeg prøvede at spørge, om han havde en nøgle. Og det havde han, så han gik med os ned og løste op.
Desværre var det skyet, så vi fik ikke set nogen solopgang idag, men vi fik da gået ca. 5 km. Så det var da OK.
Vi gik den modsatte vej af, hvad jeg plejer at gå. D.v.s. Ind mod byen. Men det var ikke godt. Der var alt for mange forhindringer. Der var sat solsenge op, helt ned til vandkanten, så man ikke kunne komme forbi, uden at gå ud i vandet, og da vi kom ind omkring Hilton Hotel, kunne man ikke længere gå langs vandet, så vi måtte vende om, selv om vi på det tidspunkt, kun havde gået ca. 1,75km. Så dav i kom tilbage til trappen op til vores hotel, gik vi ca. 1 km længere ud og så tilbage igen. Så til slut en OK tur.
Efter morgenmaden gik vi igen tur.
Solen kom lidt ind i mellem, men der var også en del skyer.
Da jeg jo havde fået rigeligt sol i går, på både ben og arme, tog jeg lange bukser (thaibukser, der var lette) på. Jeg skulle jo ikke risikere, at blive mere rød.
Vi gik et stykker væk fra byen og så op i baglandet. Det er meget sjovt at se, hvordan der er der, i forhold til hovedvejen.
Efter at have gået rundt et par timer, gik vi ned til hovedvejen igen og gik hjemad. Vi gik lige ind på McDonnald i Market Village, og købte en cafe latte og et stykke brownie, og bagefter ind i det store supermarket og købte et par bananer og en bolle til frokost. Så gik vi hjem og satte os på terrassen og slappede lidt af.
Mogens havde sovet dårligt om natten, så vi gik også lige ind og lagde os lidt, inden vi spiste frokost og drak kaffe.
Nu har vi lige fået lavet lidt gymnastik (vi har et mavehjul med) og så skriver jeg lige lidt i dagbogen, og ser om jeg kan få det lagt ind. Jeg skal også lige ind og se, hvad det er vi har fået i E-boksen, inden jeg lukker ned. Ipad’en vil også have strøm nu, så slut for nu.
Vi gik hen og spiste på en restaurant, vi havde fået anbefalet. Den lå henne på den samme gade, hvor inderen og pizza restauranterne også ligger, men bare ovre på den anden side af banen.
Her fik vi først noget tun med sennepssovs, stegte ris med laks, og en krabbesalat. Tunen var OK, men der var nogle sener i de små stykker, som man ikke kunne tygge. Risene med laksen magte ikke af så meget, og noget af laksen var stegt for meget, så det var blevet lidt tørt. Krabbasalaten var til gengæld rigtig god. Vi delte en stor Chang til maden.
På vejen hjem var vi inde i center Village og kigge lidt. Hjemme igen satte vi os indenfor, for vi har efterhånden fået så mange myggestik, selv om vi smøre myggecreme på. Det er sådan nogle meget små myg, men stikkene kløer af Pommern til,
Ved 22 – 22:0 tiden gik vi i seng.