8. Og 9. Oktober

Søndag den 8. Oktober

Da vi havde spist morgenmad, ville vi gå en tur ind til byen. Susan talte med pigerne i receptionen, og de tilbød at vi kumme blive kørt derind af hotellets bil, så det takkede vi ja til. Så efter vi lige havde været henne på værelserne og gjort os klar til at tage afsted, blev vi kørt ind til en lokal gade. Det vil sige det var nu en gade med mange turistbutikker.

Der fra gik vi så ud til et punkt, hvor Brian havde læst at der skulle være waterblow, vandet blev blæst op mellem klipperne, og der var også lidt, og det var sjovt at se.

Så gik vi en lang tur langs stranden på en anden side af øen end den vi boede på, og så på alle de finere hoteller.

På turen tilbage igen var vi inde og spise på en restaurant på stranden, hvor der var en masse egern i alle træerne. De pilede rundt, og der var mange der håndfodrede dem, selv om der var et skilt, hvorpå der stod at man ikke måtte.

Efter frokosten gik vi videre hjemad langs stranden og da vi var tilbage på hotellet var vi trætte efter den lange tur.

Brian havde fået en mail om, at den færge vi skulle have været med i morgen kl. 11, var blevet aflyst, så vi først kunne komme med en færge kl. 13. Så ham og Susan havde været oppe i receptionen og fået dem til så også ændre tidspunktet på den bil der skulle køre os til færgen.

Så nu bliver vi hentet kl. 9 i stedet for klokken 8.

Brian havde også fået en mail om, at det kort han havde brugt til at reservere hotellet på Meno ikke duede, så at han skulle tjekke det, og om der var dækning på kontoen. Da han tjekkede det, så alt ud til at være i orden, så han sendte dem oplysningerne om kortet igen. Men det hjalp ikke, for han fik en mail igen om, at det ikke virkede. Det kunne han slet ikke forstå, men han brugte så et andet kort han havde, som så blev godkendt. Han kontaktede også hans bank, som så tjekkede at hand kort ikke var lukket, men OK, og at der var dækning, så det skulle virke. Han havde også haft brugt det tidligere på dagen, hvor det virkede, så det var underligt. Irriterende at han skulle bruge så lang tid på sådan noget, når alt var i orden.

Mogens og jeg sov medens Susan og Brian fik orden på vores færge og transport til færgen i morgen, og jeg tror også at Susan fik hvilet sig, medens Brian stadig fik styr på betaling af hotellet på Meno og fik talt med banken om hans kort.

Senere ringede de til massagedamen og aftalte med hende, at hun kom og hentede os, så vi kunne få massage, og da vi senere var færdig med massagen, og skulle hen og finde lidt at spise, sagde hun, at vi bare skulle komme tilbage til hende, så skulle hun nok køre os hjem. Det var da en fantastik god service, som vi takkede ja til.

Vi gik så lidt ned ad vejen, og fandt et sted at spise. Massagedamen havde anbefalet et Tysk Beerhouse, men der var alt for højt musik, så vi gik i stedet for ind ved siden af, hvor musikken ikke lød så højt.

Da vi havde fået spist og siddet lidt og hygget os, gik vi så hen og blev kørt tilbage til hotellet.

Mogens og jeg fik pakket det meste inden vi gik i seng.

Mandag den 9. Oktober

Vi gik op og spiste morgenmad ved halvotte tiden, og lidt efter kom Susan og Brian også. Og efter morgenmaden gik vi hjem og pakkede det sidste ned. Kl.8:45 gik vi op til receptionen med vores bagage.

Ham der skulle hente os, var der allerede. Susan og Brian fik lige tjekket os ud, og betalt vores transport til havnen, som hotellet stod for og så fik vi stablet bagagen ind bag i bilen. Susan Mogens og jeg bag på bagsædet og Brian foran ved chaufføren. Chaufføren sagde, at turen ville tage to timer, men vi var allerede i havnen lidt i elleve, og da Susan, Brian og chaufføren kom hen til billetlugen, blev der sagt, at vi kunne komme med færgen kl. 11:00, så den var åbenbart alligevel ikke aflyst.

Sejlturen varede ca. 2 1/2 time. Først var der nogle andre der skulle af på en anden ø, og næste ø var så Meno, hvor vi skulle af. Et stykke ude på vandet, skulle vi over i en anden båd, som så sejlede os ind til land.

Inde på land gik vi hen og fik noget at drikke, inden Mogens og jeg kørte i hestevogn hen til hotellet. Susan og Brian gik derhen, dog havde vi fået Susan rygsæk med i hestevognen.

Det varede ikke længe inden Susan og Brian også kom frem til hotellet, og fik os tjekket ind. Vi fik ingefær juice og en kold klud ved indtjekningen.

Mogens og jeg fik en bungalow og Susan og Brian et værelse med balkon og havudsigt. Ikke ret langt fra hinanden.

Så tror jeg vi bare slappede af, indtil vi senere gjorde os klar til at gå ud og spise. Vi gik ind til “byen” og spiste samme sted, som vi havde fået noget at drikke, lige da vi kom på land. Bagefter gik vi tilbage, og gik vist nogenlunde tidligt i seng, for det havde været en lang dag.