Turen går til….Hjem😥

8. November 2022

Vi vågnede lidt før uret ringede, og efter et hurtigt bad, begyndte vi så småt at pakke rygsækkene. Kl. 8.30 gik vi ned til restauranten og indtog vores morgenmad, som allerede var klar, da vi havde bestilt den på forhånd. Efter maden fik vi pakket færdig, og fik plads til det hele i rygsækkene, kun de figurer vi havde købt turde vi ikke pakke ned, men tog med som håndbagage. Susan smuttede over i en kiosk for at købe lidt vand og mentos pastiller til turen. Lidt over 10 gik vi op til receptionen for at tjekke ud, vi havde bestilt kørsel til lufthavnen til kl. 10.30. Chaufføren kom lidt for sent, og beklagede, men vi havde god tid så det var ok. Han spurgte om det var ok at han tankede på vejen, fordi der var altid køer ved tankstationerne i byen, det var helt iorden. Han kørte rigtig pænt, og der var heller ingen problemer med betalingen🙂. Der er kun 25-26 km. til lufthavnen, men pga. alt trafikken tager det alligevel næsten 1.5 time😱. Og vi gav 300.000 rupiah.

Vel fremme fik vi hurtigt tjekket ind og afleverede bagagen. Så skulle vi gennem immigrationen, og her var der pludselig problemer. Vi havde overskredet vores visa med 1 dag, og skulle betale 1 million rupiah hver i bøde😳. Det forstod vi ikke noget af vi havde jo kun haft de 30 dage vi måtte mente vi, men de påstod man både skulle tælle ankomst, og afrejse dagen med, så 30 overnatninger var altså 31 dage. Vi undre os stadig, for de spurgte da vi ankom hvornår vi skulle retur, Susan havde var kommet til at sige d. 9. November, og fik af vide det var for meget, men da hun rettede det til d. 8 var de ok. Det var det så bare ikke idag, men vi blev nødt til at betale, for at få vores pas, og komme videre😕

Turen til Singapore gik fint uden problemer, og her fungeret alt nemt og smertefrit, så vi fik kom hurtig hen til immigrationen, og her var igen problemer. Vi havde fået tastet forkert ind da vi ansøgte SG-card, men damen skranken var meget hjælpsom, og skulle bare se vores bekræftigelses mail, og så ordnede hun det🙂. Bagagen fik vi også hurtigt, og så kunne vi tage shuttle bussen fra terminal 4 over til terminal 1. Her fik vi skiftet tøj inden vi checkede ind, og fik afleveret baggagen, som nu a automatisk kommer resten af vejen til København. Alt gik hurtigt, så vi havde en times tid så vi kunne nå over i Jewel, et stort center som ligge op mod terminal 1, her er der et stort vandfald fra taget ned midt i centret, omkranset af en masse beplantning. Virkelig flot og betagende lavet, vi kunne ikke lige finde det da vi tog herned, men nu lykkedes det😍. Vi kunne dog godt have brugt lænegere tid her, men vi syntes Singapore har været en rigtig god oplevelse, og kunne godt finde på at komme forbi her igen🤗

Vandfald i Jewel
Glamping i Jewel centret
Susan i Jewel 😅 🐼

Tilbage i terminalen, skulle vi igen gennem immigrationen, her selvbetjening hvor man bare skanne sit pas, og nu uden problemer🙂. Vi fandt ud til Gate 33, ber skulle vi igennem sikkerhedskontrol, og have skannet håndbagage. Så nåede vi lige at ringe et par minutter både til Ølsted og Hvidovre, inden vi blev kaldt til boarding. Vi kom hurtigt ombord, og der var sørme ikke ret mange spm skulle med, så vi sidder kun os 2 på 3 sæder, og fleste andre har også ekstra sæder. Nu blev der så lige tilstil at skrive dagbog, og da vi har 30 minutters gratis internet prøve vi også at ligge den op heroppe fra, nok uden billeder idag, de kommer senere. Vi lande i Doha forventet 23.30 lokal tid, så dette er vist alt for idag.

Næste stop, København, Danmark🇩🇰

• Camera: iPad (6th generation)