Mandag, den 7. Oktober

Mandag, den 7. oktober
Idag stod vi op, da klokken var lidt over otte. Så gjorde vi os lige i stand og pakkede de sidste ting, inden vi gik ned og spiste morgenmad. Morgenmaden her er god,, der er rigtigt meget at vælge imellem, både af europæiske eller amrikanske og asiatiske retter.
Efter morgenmaden hentede vi vores bagage, og gik ned og checkede ud, og fik hotellet til at bestille en taxa til os. Den kom ret hurtigt, så vi var allerede i lufthavnen, da klokken var lidt i elleve, og vi skulle først flyve kl. 14:30. Så vi gik lidt rundt i lufthavnen, inden vi fik checket ind.
Da vi havde fået checket ind, og havde set hvor gate B3 var, gik vi hen og fik en kop kaffe og en sjov, men god kringle, som var helt varm og nybagt. Den smagte rigtig godt. Bagefter gik vi tilbage til gate B3, og ventede på, at kunne komme om bord. Flyveturen tog 1time og 10minutter.
Voores bagage kom efter ca. 15 minutters tid, og da vi kom ud, fandt vi hurtigt en mand med et skilt med vores navn på. Der var så også et par mere, jeg tror de var englændere, der skulle køre med til vores hotel.
Fremme på hotellet skulle vi lige udfylde et skema, og så fik vi lige serveret et glas juice af en art, og en tallerken vandmelon. Så kom der en og gav os en nøgle, og fortalte os lidt om hotellet. Så blev vi fulgt op til værelset (på 6. sal) af en, der også tog sig af vores kufferter.
Det er et godt værelse vi har fået. Rigtig god udsigt, men far har glemt sin kikkert. Her er også toilet for sig og håndvask for sig og bad for sig, så man kan godt komme på toilettet, selv om der en en i bad, uden at man forstyrrer.
Da vi havde pakket ud, gik vi en tur ned til stranden, som ligger ca. 15 minutters gang fra hotellet. Så gik vi også lidt ud af strandpromonden. Nu var det efterhånden blevet mørkt, og klokken var næsten 19:00, så vi blev enige om, at vi lige så godt, kunne finde et sted at spise på vejen tilbage.
Vi fandt et lille sted med thai mad, og bestilte en gang forårsruller til deling til forret, og Mogens skulle så have nogt kylling i sur-sød sovs og jeg skulle have stegte ris med tun. Vi kunne ikke få øl, men kun vand, frugtshake eller sodavand, så vi bestilte 2 cola light. Som ofte fik vi ikke forårsrullerne først. Mogens fik først sin hovedret og hurtigt efter kom min hovedret. Så kom forårsrullerne, medens vi var ved at spise det andet. Men pyt med det. Det er vi o så vant til i Thailand. Prisen for mad og cola = 250 bath.
På vej tilbage til hotellet var vi lige inde i en 7eleven og købte en lille flaske thai rom og 2cola light, så nu sidder vi på altanen og drikker en rom og cola, medens jeg lige skriver. Så vil jeg prøve at overføre det til dagbogen i morgen tidlig, for vi skal ned i stueetagen for at komme på nettet. Dt bliver jo så spændende, at se, hvor godt nettet er her på hotellet.