Den Blå Lagoon 24. Februar

Efter en god nats søvn, og indtagelse af morgenmaden, gjorde vi os klar til udflugt til den Blå Lagoon. Vi havde været for sent ude med booking, så vi kunne først få indgang kl 16.00, men havde reserveret bord i Lava Restauranten til frokost kl. 14. Vi kørte i god tid så vi kunne stoppe og kigge lidt hvis vi kom forbi noget spændende. På vej var der et sted hvor man kunne se aktivitet fra undergrunden, og vi stoppede for at kigge lidt på landskabet her. Det var så her vi opdagede at kameraet ikke rigtig virkede, og måtte konkludere at det batteri der sad hjemme i opladeren nok skulle have været i kameraet istedet😤. Nå men vi havde da heldigvis telefonen og ikke mindst GoPro kameraet, som vi også regerede med vi kun bruge i Lagoonen. Da vi stadig var i god tid kørte vi ned forbi den nærmeste by Grindavik, det var godt nok en trist by med mest erhverv,og mange triste huse der nærmest lignede barakker til det arbejdende folk. Oppe ved lagoonen kunne man også gå lidt rundt udenfor og se kilderne og det flotte farvet vand løbe rundt i lava terrænet, så vi gik en lille tur her indtil kl. var  14.

Vi havde booket Premium billet, og så var man lidt vigtig og havde sin egen indcheckning næsten uden kø, i modsætning til den meget lange kø ved pøblen😜. Det var nu godt nok mest fordi der både fulgte håndklæde, badekåbe og slippers med at vi havde booket det. Der fulgte osse et glas mouserende vin og bordresevation til Lava Restaurant med, men da restauranten også lukkede kl. 20 som resten af Lagoonen, havde vi derfor booket bord inden badningen. Susan bestilte noget Torsk og Brian bestilte noget lammekød, og men det blev tilberedt fik vi så vores mouserende vin og nogle små lækre boller med en form for hj.lavet smør. Det var meget let og luftigt, mindede mest om en form for flødeskum, og var også en smule ferskt men smagte ellers godt. Og så kom vores hovedretter, og Nøj!! Det var god mad, det smagte fantastisk. Brian’s lam blev serveret med bagt stegt selleri, reduceret kirsebær, karamelliseret løg og let røget hollandaise sauce. Susan’s torsk blev serveret med små trykket ovnbagte kartofler , ristet mandler, æbler, jordskokke og pure af samme.

Mæt efter den skønne frokost, var det blevet badetid, og da der var kaos ved indcheckningen, var det skønt at være Premium kunde med egen indcheckning uden kø😊. Vi fik udleveret vore armbånd og udstyr og gik ind for at klæde om og skylle os. Inden man kom ned i Lagoonen skulle man jo udenfor, hænge badekåbe og håndklæde, og det var Sgu koldt, så det varme vand var dejlig tiltrængt at komme ned i. Ligesom naturen igår er det lidt svært at beskriver. Men det er en sjov oplevelse at bade i frostvejr og kun fryse når man har kroppen oppe over det 37-40 grader varme vand, skønt skønt! Egentlig er der ikke så meget mere at skrive om det. Vi nød det i lidt over tre timer, fik muddermaske og en smoothie i baren, prøvet dampbad og sauna, og nød det i det hele taget bare.

Vi tog hjem til hotellet, kun lige for at hente batteriet til kameraet, og derefter kørte vi ned på havnen og spiste fish’n chips. Forleden da vi var på nordlys tur havde vi markeret de steder vi gjorde stop på googlemaps, og her til aften ville vi prøve at køre derud og se om vi var heldige. Vores markeringer var dog ikke specielt præcise, faktisk fandt vi kun det ene sted, og nordlys fandt vi slet ikke☹️. Så det blev bare en 100 km. lang aften køretur inden vi gik trætte i seng. Og imorgen er det jo desværre slut, øv øv.