Solskin og blå himmel

13. Oktober 2022

Første dag på denne ferie med blå himmel, sol og næsten ingen vind. Wauw, det er det vi kan lide, men desværre ikke det vi kan tåle. Så vi iførte os 3 x faktor 30, hat, solbriller og tørklæder til at tage rundt om os, når solen begyndte at stikke. Og så gik vi en tur rundt på øen. Vi var inde og se det lokale, da vi fandt veje som gik tværs af øen. Ude ved vandet igen holdt vi sol-pause først hos Dianas, hvor vi lå i den samme flyder, som vi tilbragte meget tid i de tidligere gange vi har været her. Vi fik mangoshake, lemonshake og en bananpandekage. Det var desværre ikke frisk mango, så det var lidt kedeligt. Pandekagen var god.

Efter noget tid gik vi videre og gik langs stranden ned til den anden ende, hvor vi holdt ind hos Escobar 2 og fik cola. Fint lille sted. På vejen hjem kom vi forbi supermarkedet og vi købte lidt drikke og kokos småkager med hjem og fik endnu en mango shake. Det er øens til nu billigste, 27.000 pr. Stk.

Tilbage på hotellet var klokken ved at være 16.30 og vi vurderede at vi godt kunne snorkle nu, hvis vi tog det lange badetøj på, så vi var dækket mest muligt. Og vi vurderede at vi ville lade kamera blive på værelset og bare ville se og svømme rundt. Og så var det tid – og sikke en tid og oplevelse vi fik. Vi nåede akkurat lige ud på under en meters vand før vi svømmede direkte ind i to skildpadder. De var ved at spise. Og man skulle næsten tror, at de kunne se at vi ikke havde kamera med, for de svømmede nærmest rundt om os og skulle lige kigge lidt på os. For pokker da også, sikke nogle billeder vi kunne have taget, øv.

Vi svømmede et par meter længere ud og stødte på flere skildpadder. En havde en fisk siddende ovenpå skjoldet, en anden to fisk nedenunder sig. Og så var der bare nogle helt almindelige som svømmede rundt. Og korallerne var flotte og der var mange flotte fisk. Og mens vi svømmede her, så var Susan ved at blive svømmet ned af endnu en skildpadde. Den svømmede lige på tværs af vores svømmerute. Men selvfølgelig, det er dens sted, vi er gæster og selvfølgelig bør vi holde tilbage for den. Mættet af indtryk og synet af så mange skildpadder på en tur, svømmede vi ind mod stranden igen. Og så blev vi igen overrasket. På en halv meters vand lå endnu to skildpadder os spiste, tror sgu næsten at deres skjold var over vandet nogle gange. Sikke en fantastisk snokeltur. Og selvfølgelig uden kamera.

Brian gik på værelset og hentede dronen og satte den op. For pokker et syn. Vi kunne se skildpadderne fra luften og mange, rigtig mange. Vi fik helt kuldegysninger og nærmest tårer i øjnene over, hvor heldige vi var over at opleve dette. Og ja, vi nåede at se 10 stk på vores snokeltur og se dem gennem vandet fra dronen. Tænk at vandet kan være så klart!

Vi gik tilbage på værelset, gik i bad og gjorde klar til at gå ned og spise på stranden hos en lokal med et stort Anker på væggen. Vi fik karryret med ris og nasi goreng. Desværre var det noget udefinerbart “kylling” som var i nasi gorengen, det lignede kattemad og det blev pænt sorteret fra. Vi fik pandekage bagefter og det var heller ikke supergodt, så her skal vi ikke ind igen, desværre for den var hyggelig.

Tilbage på værelset ringede vi til Arne og bagefter sendte vi nogle billeder til ham inden vi slukkede lyset og sagde godnat og tak for en helt fantastisk og vidunderlig dag.